Témata

14. 10. 2019

Pražská kavárna v Mnichově

I když bychom nechtěli přejímat pochybnou terminologii některých našich radikálních politiků, v tomto případě nelze než konstatovat, že stánek hlavního města Prahy na realitním veletrhu Expo Real v Mnichově skutečně jako kavárna vypadal. A stejnému účelu i sloužil – s šálkem opravdu dobré kávy v ruce či na stole bylo možné se věnovat tomu hlavnímu, k čemu má významný realitní veletrh sloužit. K navazování obchodních kontaktů a výměně informací. Jinak na stánku Prahy návštěvníky zaujalo na ... více
11. 10. 2019

V Praze je zájem hlavně o malé byty

V Praze se stále častěji kupují malé byty, nejvíce garsoniéry a byty s dispozicí 2+kk. Ještě v roce 2016 se takových bytových novostaveb na pražském trhu prodalo 59,2 % ze všech prodaných bytů, letos jejich podíl stoupl už na 70 % prodeje. Vůbec nejrychleji roste poptávka po nejmenších bytech, tedy 1+kk, které letos za první pololetí tvořily již 30 % všech v Praze prodaných nových bytů. Jak vyplývá ze společných analýz trhu firem Central Group, Skanska Reality a Trigema, aktuální ... více
10. 10. 2019

Obliba nákupů přes internet nepřetržitě roste

Tržby internetových a zásilkových obchodů u nás rostou od roku 2000 a neovlivnily je ani výkyvy hospodářské situace. Přitom tempo růstu e-commerce v posledních letech zrychluje a podle některých odhadů se za pár let její podíl na celkových maloobchodních tržbách v ČR zvýší na 17 %. V roce 2018 mělo podle údajů ČSÚ v České republice 81 % domácností přístup k internetu, což je o 14 procentních bodů více než v roce 2013. Především s rozšířením chytrých telefonů ... více
8. 10. 2019

Jak Středoevropané nakupují?

Poradenská společnost CBRE provedla rozsáhlý průzkum trhu maloobchodních nemovitostí v regionech třech zemí střední Evropy. Výsledkem jsou unikátní data, vyplývající z analýzy 180 regionálních obchodních center v České republice, Polsku a na Slovensku – to dnes celkem představuje téměř 4,5 milionu m2 maloobchodních ploch a přes 1 miliardu zákazníků. Pozitivní vývoj HDP, snižující se nezaměstnanost a rostoucí průměrné mzdy ve sledovaných zemích se projevily významným růstem kupní síly jejich domácností a výdaji na nákupy. Obraty v obchodních centrech ... více