Vedení Brna nesouhlasí s návrhem zásad územního rozvoje, jak je připravený pro čtvrteční jednání zastupitelů Jihomoravského kraje. Brnu se nelíbí, že kraj hodlá do podzimních krajských voleb schválit svůj územní plán, ale neřeší v něm klíčové dopravní tahy v brněnské aglomeraci. Vyplývá to z dopisu náměstka brněnského primátora Martina Andera (SZ) krajskému radnímu Antonínu Tesaříkovi (KDU-ČSL). Ten je toho názoru, že ze strany Brna jde o zdržovací a blokační taktiku. Kraj podle Andera navrženými zásadami územního rozvoje odsouvá řešení dlouhodobého problému. Jde o trasu nové silnice I/43, která má podle Politiky územního rozvoje ČR spojit dálnici D1 s plánovanou dálnicí Olomouc – Hradec Králové. Zatím není zřejmé, kudy nová čtyřpruhová silnice povede od dálnice D1 k Lysicím. Tranzitní doprava ze severu na jih k dálnici D1 je v současnosti vedená přes Brno a také centrem mnohých obcí, které leží na silnici první třídy I/43. Trasa nové čtyřpruhové silnice první třídy nebude v případě zachování postupu kraje známá dříve než v roce 2019. Kraj totiž chce teprve zadat studii, která posoudí vhodné vedení této komunikace a na ni navazujících dopravních staveb. Její výsledky mají být zapracovány až do aktualizace územního plánu. Teprve poté je možné podle předatavitelů kraje začít nové silnice projektovat.
Brno odmítá návrh zásad územního rozvoje
26. 1. 2016