Česko a jeho super-, hyper- a diskont- prodejny

4. 7. 2013

Podle „SUPERMARKET, DISKONT & HYPERMARKET 2013“ společnosti INCOMA Gfk působí v současnosti na českém trhu 680 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, více než 640 prodejen potravinářských diskontů a téměř 300 hypermarke­tových prodejen. Trh supermarketů se v ČR koncentruje do vlastnictví tří zahraničních řetězců (Ahold, REWE a Tesco Stores), když od roku 2007 na trh vstoupila společnost Spar a navíc zde významně působí domácí síť COOP. Šest společností se supermarketovými řetězci provozují 680 prodejen s celkovou prodejní plochou téměř 490 tis. metrů čtverečních. Nejvíce supermarketových ploch je umístěn v Praze, hustota jejich prodejní plochy tady představuje 76 m „čtverců“ na 1000 obyvatel. Vysoká hustota prodejních ploch je zaznamenána také v Jihočeském kraji. Ze čtyř diskontních řetězců, které po ukončení činnosti Plus Diskontu v ČR operují, pouze dva pokrývají všechny kraje (Penny Market a Lidl). Řetězec Norma totiž v podstatě operuje pouze v západní polovině republiky a na Moravě není zastoupen, COOP Diskont má zase provozovny pouze v polovině ze 14 krajů. Čtyři diskontní řetězce v současnosti provozují více než 640 prodejen s celkovou prodejní plochou 483 tis. metrů čtverečních. Největší rozlohu mají prodejny řetězce Lidl, a to i přes výrazně menší počet prodejen než má řetězec Penny Market. Na českém trhu rovněž působí pět významných hypermarketových řetězců, které provozují necelých 300 prodejen s celkovou prodejní plochou 1 326 tis. metrů čtverečních. Největší celkovou prodejní plochu mají prodejny řetězce Tesco hypermarket, a to i přes výrazně menší počet prodejen než má řetězec Kaufland. Ten zase trhu dominuje počtem prodejen, následován Tesco Hypermarkety a Albert Hypermarkety. Nejvíce hypermarketů je umístěno v Moravskoslezském a Středočeském kraji, naopak nejméně hypermarketů má Vysočina a Liberecký kraj.

Hlavní partneři

Partneři