DTZ: výstavba „retailu“ vykazuje oživení

16. 8. 2013

Letos má být v Česku podle analýzy společnosti DTZ dokončeno 180 000 metrů čtverečních nových obchodních ploch, což představuje meziroční nárůst o 14 %. Maloobchodní trh rozšíří jak komornější projekty, například OC Letmo v Brně se 7 000 metry čtverečních nebo Zlatá Brána v Prostějově s 8 000 „čtverci“, tak rozsáhlá nákupní centra, zejména olomoucká Galerie Šantovka, která bude mít 46 000 metrů čtverečních. „Z výčtu je patrné, že developeři se po krátkém oddychu, kdy převzaly dominanci retail parky, vrátili ke klasickým projektům, a to i v městech kolem 40 až 50 tisíc obyvatel. Je zajímavé, že mnohé ze shopping mallů vznikají v centrech nebo širších centrech měst, nezřídka revitalizací starších objektů,“ poznamenala Lenka Šindelářová z DTZ. Jako příklad uvedla na podzim otevírané NC Krakov na Praze 8 (13 800 metrů čtverečních), Fontánu Teplice (18 000 ) nebo Pivovar Děčín (17 900) s ohlášeným dokončením na jaře příštího roku. Zhruba 180 000 – 200 000 metrů čtverečních nových maloobchodních ploch by podle DTZ mělo v Česku vzniknout také v příštím roce.

Hlavní partneři

Partneři