II. etapa OC Černý most získala BREEAM Excellent

22. 3. 2011

„Nová část obchodního centra Černý most získala certifikát BREEAM Excellent,“ konstatoval Arnaud Burlin ze společnosti Unibail-Rodamco při prezentaci rozšíření jednoho z nejstarších a také největších OC v Česku. Potvrdil tak, že komerční development se už ani u nás, hlavně v oblasti kancelářských a maloobchodních objektů, bez „zelené“ certifikace neobejde. Zatím si ovšem musí vypomáhat zahraničními certifikáty, loni dokončený český etalon SB Tool CZ je určen jen pro projekty rezidenčních nemovitostí.

„Doufáme, že stejnou známku ekologické kvality získá i první, už fungující část obchodního centra,“ dodal Burlin. Druhá část OC nicméně bude architektonicky zajímavější než první. „V době jejího vzniku se víceméně kopíroval americký vzor z 50. let, v podstatě jde o nepříliš vzhledné ´krabice´. Druhá část centra bude už na pohled atraktivnější – především díky 800 metrů dlouhé světelné fasádě,“ uvedl Robert Bishop z ateliéru Benoy, který objekt projektoval.

Pozemní práce na projektu už začaly, jeho dokončení se očekává v průběhu roku 2013. Investice ve výši zhruba 2,5 mld. Kč známé OC rozšíří na celkem 82 000 čtverečních metrů obchodních ploch (dostavba představuje 45 000 metrů), rozdělených na 160 samostatných jednotek. „S nájemci jednáme, můžeme říci, že třetina nových ploch je už obsazena,“ komentovala vývoj v klíčové oblasti každého nového projektu Nataša Dorotin, která se stará o pronájem nových ploch. Konkrétní firmy – nájemce nicméně odmítla jmenovat s tím, že zájem provozovatele je doobsadit Černý most především prodejci módního zboží. Unibail-Rodamco u nás provozuje ještě OC Arkády Pankrác a Chodov.

V oblasti „retailového“ developmentu u nás dnes moc živo není. V poslední době větší projekty oznámila právě jen Rodamco a společnost CPI, která se ovšem chce soustředit na výstavbu malých retail-parků s plochou do 10 000 metrů čtverečních. Leccos ovšem naznačuje, že právě „retail“ má i v dnešní nelehké době poměrně vysoký kurz jak u investorů, tak zejména u prodejců. Podle každoročního průzkumu společnosti CB Richard Ellis mezi 212 předními maloobchodními řetězci ukázal, že jejich zájem o expanzi se pomalu obnovuje a více než polovina z nich plánuje otevřít své obchody v nových destinacích. Jejich evropským favoritem je Německo (41 % respondentů míří právě do této země), jako druhé se umístily Polsko a Francie (33 %), když dalším cílem obchodníků v regionu střední Evropy je právě Česko (28 %), které je pro ně stejně atraktivní jako Rusko.

Hlavní partneři

Partneři