Nové vedení hlavního města se podle náměstka primátora Adama Scheinherra nebrání spolupráci se soukromým sektorem při rozvoji okolí stanic plánované linky metra D, na projekt předchozí rady o spolupráci se společností Penta nicméně navazovat nehodlá. Při přípravě spolupráce nyní podle něj nebude prioritou rychlejší výkup pozemků, kterým argumentovalo předchozí vedení, ale v první řadě rozvoj okolí stanic.
Dodal, že město musí zajistit dobrou návaznost na MHD, cyklostezky či automobilovou dopravu prostřednictvím záchytných P+R parkovišť. Na ostatní služby je podle něj vhodná právě spolupráce se soukromým sektorem, ale v rozumných mezích, aby cestující z metra nevystoupili uprostřed obchodního centra. To je případ, který by podle náměstka mohl nastat v situaci, kdy by město navázalo spolupráci se skupinou Penta. Podle původního plánu měla mít společnost Penta ve společném podniku většinový podíl 51 %. Uváděným důvodem byl fakt, že by tak podnik mohl přistupovat k výkupu stovek nutných pozemků jako soukromá firma a nemusel by dodržovat pravidla veřejných subjektů, kterými je vázán magistrát i dopravní podnik. Podle kritiků ale navržené uspořádání nebylo dostatečně transparentní a nezaručovalo, že Praha z podniku nevyjde se ztrátou, což vedení dopravního podniku i Penta odmítly. Podle Scheinherra plánuje stávající vedení města původní projekt zcela opustit a začít znovu.
Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem. V první fázi výstavby má vzniknout úsek Pankrác – Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pak do konečné Depo Písnice.
Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru.
ČTK