Obchodních komplexů je v Česku téměř pět stovek

15. 1. 2015

Počet nákupních center, obchodních domů, outlet center a hypermarketů s malými pasážemi dosáhl podle průzkumu společnosti Incoma GfK v Česku na konci loňského roku 497. Z toho je 92 tradičních nákupních center s celkovým rozsahem 2,3 milionu metrů čtverečních ploch. Celková pronajímatelná prodejní plocha těchto komplexů přesáhla 4,5 milionu metrů čtverečních.

V přepočtu na 100 obyvatel je nejvíce pronajímatelných ploch v Praze, téměř 80 metrů čtverečních. „Česká metropole je z tohoto hlediska jednoznačně nejvíce saturovaným regionem. Dále následuje Ústecký kraj s 52 metry na 100 obyvatel,“ uvedl František Diviš ze společnosti Incoma GfK. Naopak nejméně pronajímatelných ploch v nákupních centrech v přepočtu na 100 obyvatel je v kraji Vysočina (21 metrů čtverečních na 100 obyvatel) a ve Středočeském kraji (24 na 100 obyvatel). V tomto regionu však silně působí vliv Prahy, pro kterou jsou přilehlé oblasti středních Čech přirozeným spádovým územím.

Hlavní partneři

Partneři