Online retail ohrožuje kamenné obchody

9. 2. 2012

Online obchodování má vliv na evropský trh s nemovitostmi, zejména v zemích, kde je nakupování přes internet stále populárnější. Takové jsou výsledky z poslední zprávy o trhu Colliers International – Online retail. V ČR tržby z online obchodování vzrostly během let 2009 až 2010 o více než 10 % a jeho tržby dosáhly více než 3 mld. Kč.

Mají-li nákupní centra zůstat konkurenceschopná, musejí tento trend vzít v úvahu. Online obchodování má potenciál snížit frekvenci návštěv maloobchodních a městských center. Oblasti, jejichž konkurenceschopnost je internetem nejvíce ohrožena, jsou menší města nacházející se v blízkosti větších měst či nákupních center, protože těm nejsou schopna konkurovat rozsahem zkušeností, velikostí ani nabídkou produktů. Navíc maloobchodní centra, ve kterých dominují řetězcové a značkové obchody nad několika málo nezávislými prodejci jsou u nakupujících méně oblíbené.

„Navzdory růstu online obchodování se budou silné maloobchodní lokality u maloobchodníků a zákazníků i nadále těšit oblibě. Stejně tak i nákupní centra, která nabídnou atraktivní maloobchodní mix, mohou působit jako magnet pro společenské či volnočasové vyžití,“ říká Omar Sattar, ředitel Colliers International pro Českou republiku.

Hlavní partneři

Partneři