Praha: milion metrů čtverečních moderních obchodů

31. 1. 2013

Celková plocha moderních maloobchodních center letos v Praze překročí milion metrů čtverečních. Podle poradenské společnosti DTZ k tomu dojde přesto, že developeři a vlastníci obchodních center se kvůli klesajícím výdajům domácností do nové výstavby příliš nehrnou. Překročení milionové hranice tak zajistí hlavně dva očekávané projekty. Rozšíření obchodního centra Černý Most o 41 000 metrů čtverečních a dokončení rozsáhlé revitalizace obchodního centra Krakov, které se rozroste o dalších 14 000 metrů čtverečních.

Mimo hlavní město se v posledním čtvrtletí loňského roku dokončilo celkem 64 350 metrů čtverečních moderních maloobchodních ploch. Jejich celková rozloha tak přesáhla tři miliony metrů čtverečních, šlo o nákupní centrum Breda & Weinstein v Opavě (26 100 metrů čtverečních), OC Krkonošská retail park v Trutnově (22 000 metrů čtverečních), Galerie Moritz v Olomouci (7 000 metrů čtverečních) a Paráda Shopping Park Frýdek Místek (5 350 metrů čtverečních). „V roce 2012 bylo celkem dokončeno 141 000 metrů čtverečních. Je to 2,5krát více než v roce 2011, ale stále 38 % pod ročním průměrem z posledních deseti let. Stejně jako další segmenty i retail development totiž pružně reaguje na propad výdajů domácností,“ uvedla Lenka Šindelářová z DTZ. Kvůli tomu bude i posunuto dokončení několika center do roku 2014. Letos první zákazníky z větších projektů přivítají zřejmě jen Galerie Šantovka (46 000 metrů čtverečních), Fontána Teplice (20 000 metrů čtverečních) a zmíněné Centrum Černý Most a Centrum Krakov.

Hlavní partneři

Partneři