„Retail“: do dvou let šest nových OC

28. 1. 2015

V rozmezí let 2009 až 2011 se počet nově otevíraných tradičních nákupních center výrazně snižoval. Nejnižší úrovně dosáhla expanze v roce 2011, kdy bylo zprovozněno pouze jedno nové OC (Galerie Harfa). Již následující rok 2012 však byla nově otevřena 3 OC a v roce 2013 jich bylo dokonce do provozu uvedeno do provozu pět.

Také v roce 2014 bylo dokončeno celkem pět OC – 2 v Ústeckém kraji (Galerie Teplice, Pivovar Děčín), 2 v Praze (Quadrio, OC Lužiny) a 1 ve Frýdku-Místku (OC Frýda). V rámci těchto nákupních center se zvýšila hrubá pronajímatelná plocha nákupních center v České republice o 80 tisíc metrů čtverečních, což je nejméně od roku 2011. V historii však nejde o abnormálně nízké číslo, obdobně na tom byla expanze nákupních center v České republice např. v letech 2003, 2010 či 2011.

Vývoj počtu nově zprovozněných nákupních center od roku 2007*

id23554-01.jpg

V nejbližších dvou letech (2015 a 2016) se oproti rokům 2013 a 2014 opět projeví snižování intenzity retailové expanze. V tomto období je dohromady plánováno otevření dalších šest OC, v tom tři tradiční (Central Kladno, Galerie Stromovka, AuPark Hradec Králové), dva multifunkční projekty s významnou obchodní složkou (Centrum Palmovka, OD13 Zlín)a jedno faktory outlet centrum (The Prague Fashion Outlet na severozápadě od Prahy) s celkovým rozsahem přes 100 tisíc metrů čtverečních hrubých pronajímatelných ploch. I v následujícím období (2017 – 2018) lze navzdory zvyšující se obsazenosti trhu očekávat výstavbu či revitalizaci 2 – 3 nákupních center ročně. V nejbližší době se například připravuje rozšíření některých stávajících významných obchodních center (Centrum Chodov či Olympia Olomouc).

Hlavní partneři

Partneři