Retail: letos hlavně modernizace

13. 2. 2018

Stovky prodejen obchodních řetězců letos projdou modernizací, když část obchodníků plánuje na území ČR další expanzi. Zrekonstruované obchody budou často mít menší plochu, širší uličky či samoobslužné pokladny. Některé řetězce zase expandují s malými prodejnami do center měst – jak vyplývá z ankety ČTK mezi obchodními firmami.

Kaufland loni zrekonstruoval 23 prodejen, stejný počet má v plánu i letos. V redesignovaných prodejnách přibudou samoobslužné pokladny. Tesco letos zmodernizuje minimálně tři velké hypermarkety, u kterých se zároveň zmenší prodejní plocha, a také další supermarkety. Do února bude také dalších 16 obchodů tohoto řetězce vybaveno systémem Scan&Shop, který umožňuje nakupovat prostřednictvím skenerů a mobilních telefonů.

Kompletní proměnou projdou i velkoobchodní prodejny Makro, jejich sortiment se rozšíří o 1 500 položek. Změny se zaměří na celkový vzhled obchodů i přestavby konkrétních oddělení. V některých obchodech vznikne otevřená kuchyně. Po prodejně ve Stodůlkách se úprav nejdříve dočkají pobočky v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a ve Zlíně.

Také desítky obchodů Albert letos projdou modernizací, investice dosáhnou stovek milionů korun. Diskonty Lidl zase nově zamíří i do nákupních center, kde dosud nebyly přítomny. Např. nová prodejna Lidlu o ploše 2 000 metrů čtverečních bude hlavním nájemcem vznikajícího obchodně-administrativního komplexu Letná. „Elektronický“ Datart pokračuje v otevírání malých prodejen v centrech měst – tento týden otevřel další v pražských Vršovicích. Letos chce otevřít pět nových obchodů a přestavět osm prodejen. Investice je v řádu stovek miliónů korun. Z 56 prodejen Datartu téměř 70 % prošlo modernizací.

ČTK

Hlavní partneři

Partneři