„Retail“: Praha se přesunula do kategorie vyspělých trhů

18. 12. 2014

Praha je nyní z pohledu maloobchodníků vyspělým trhem podobně jako Barcelona, Vídeň či Brusel. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti JLL „Destination Europe 2015“, který se zabývá zastoupením a expanzními plány 250 mezinárodních maloobchodních značek na 57 klíčových evropských trzích.

Praha se podle citované studie v mezinárodním hodnocení posunula z kategorie „growth market“ do kategorie „mature market“, tedy zralý, vyspělý trh, a to díky stabilní ekonomice, nárůstu kupní síly a značnému zlepšení transparentnosti trhu. Praha je navíc oblíbenou turistickou destinací, která jen v loňském roce přilákala 4,75 milionů návštěvníků. Tento fakt potvrzuje i server TripAdvisor, podle jehož hodnocení je Praha pátou nejoblíbenější turistickou destinací na světě. Přitom Praha má stále ještě větší potenciál k růstu než města jako Vídeň, Frankfurt či Curych, především pokud jde o maloobchodní prodej. Jak ukazuje zpráva JLL, ve zmíněných městech se očekává nárůst prodejů o zhruba 5 až 10 %, zatímco v Praze je to 15 %.

Hlavní partneři

Partneři