Siko loni mírně zvýšilo tržby

5. 10. 2018

Firma Siko, největší český prodejce koupelnového vybavení, měl loni konsolidované tržby 3,3 mld. Kč, meziročně o 100 milionů vyšší. Konsolidovaný zisk EBITDA klesl meziročně o 50 milionů na 470 mil. Kč. Největší, 20% nárůst zaznamenala firma v prodeji kuchyní. „Upevnili jsme pozici trojky na trhu. Stejný nárůst je i v prodeji koupelen do developerských projektů bytových domů, přiblížili jsme se hranici půl miliardy korun,“ uvedl ředitel firmy, Tomáš Vala. Podle něj jsou to výsledky celé skupiny, kam patří i firma zabývající se nemovitostmi.

Skupina loni investovala do konsolidace sítě i IT aplikací přes půl miliardy Kč. Má novou pobočku v Českých Budějovicích, zcela přestavěla pobočku Černý Most v Praze, dále i ve slovenském Prešově. V květnu otevřela v Čimelicích přestavěnou centrálu se showroomem a vzorkovnou s plochou 2 400 metrů čtverečních. Do této stavby během tří let investovala přes 300 mil. Kč. Letošní investice firmy budou kolem půl miliardy Kč. „Začínáme s komplexní přestavbou pobočky Ostrava, náklady dosáhnou asi 30 milionů korun. Dokončili jsme investici do pobočky Elite bath na luxusní koupelny v Bratislavě za zhruba 75 milionů korun,“ řekl Vala.

Firmu založila v roce 1991 tehdy čtyřiačtyřicetiletá matka tří dětí Jaroslava Valová. Podnikat začala ve svém obývacím pokoji, první obchod byl u hlavní silnice na Prahu. Dnes má Siko v ČR a na Slovensku 890 zaměstnanců a 53 prodejen. Název Siko je zkratkou slov stavební, izolace, keramika a obklady. Firemní showroom na pražském Zličíně navrhla architektka Eva Jiřičná. Siko vyvíjí i vlastní značky.

ČTK

Hlavní partneři

Partneři