Na český trh loni vstoupilo 22 nových značek

Na trh regionu střední a východní Evropy (dále jen CEE - země V4, Bulharsko a Rumunsko) v roce 2019 v premiéře vstoupilo 70 maloobchodních značek, z toho nejvíce – 22 – do České republiky. Přitom u nás se nově etablovaly hlavně americké a německé společnosti, když v celém regionu to byly nejčastěji americké a italské značky. A stejně jako v minulých letech co do sortimentu převládala móda.

„Česká republika reprezentovaná hlavně Prahou si stále udržuje pozici klíčového trhu pro vstup maloobchodních značek do regionu střední a východní Evropy. Láká především rostoucí kupní silou, kterou generuje velký počet zákazníků z řad místních obyvatel a mezinárodních i lokálních turistů,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.

Nové značky v regionu CEE
(rok 2019)

Dominují módní značky
Většina ze značek, které do Česka loni vstoupily, působí v oblasti módy. Jedná se o prodejce oblečení (běžného či sportovního), šperků nebo různých módních doplňků. K nejznámějším z nich patří třeba sportovní móda Under Armour či Björn Borg.
Silně zastoupený mezi „novými“ značkami u nás byl i sektor stravování, který ovšem necílil jen na Prahu, např. americká síť pizzerií Domino’s své první dvě pobočky otevřela v Brně a do Prahy se chystá až v další etapě své expanze k nám. Za zmínku určitě stojí také prodejce elektromobilů Tesla, který v Praze loni otevřel svůj showroom.

Značky ze sektoru módy a F&B – vstup na trh ČR v roce 2019

Cíl: OC a centrum metropole

Zatímco v regionu CEE si celé dvě třetiny značek pro svůj vstup vybraly nákupní centrum, v České republice se pro tento typ obchodních kapacit rozhodlo deset značek oproti devíti, které pro svůj vstup na český trh zvolily tzv. high street, tedy obchod v některé z hlavních nákupních ulic. To je segment, který má Praha nejsilnější z celého regionu a který je dlouhodobě primární vstupní branou pro příchod nových značek na náš trh.

High street by měl v tomto ohledu hrát významnou roli i v příštích letech, kdy se má otevřít několik velkých projektů v centru Prahy, např. multifunkční projekt Savarin do ČR přivede světoznámý gastronomický koncept Time Out Market. Nové značky pak pro svůj vstup budou moci počítat i s dalšími atraktivními prostory, k nimž se řadí už zmíněný Palác Savarin, 100 Yards, City Palais či Náměstí Republiky 7.

Jan Kotrbáček k tomu podotýká: „Centrum Prahy je pro maloobchod atraktivní z několika důvodů. Jde o koncentrovanou a kompaktní oblast, zónu UNESCO, jež se díky značnému množství památek, turistických atrakcí i jedinečné atmosféře těší vysokému počtu lokálních i zahraničních návštěvníků. Nejfrekventovanější lokality pražského centra se tak mohou pochlubit návštěvností 100 000 lidí denně.“

2020: expanze pokračuje

Rok 2020 by měl na český trh přivést další významné množství nových značek. Nejzásadnější za posledních deset let je příchod módního řetězce Primark, který na Václavském náměstí 47 otevře svůj první obchod, jenž bude patřit k největším samostatným obchodům jedné značky v celé České republice. Z luxusních kategorie výrobců do Česka letos zavítá především Chanel, který se připojí k dalším značkám pro nejnáročnější zákazníky v Pařížské ulici.
„I přes současnou globální situaci by Praha měla zůstat populární, bezpečnou a dobře dostupnou destinací pro návštěvníky, a tedy i atraktivním místem pro vstup nových značek,“ uzavírá Jan Kotrbáček.

SF/pb

Hlavní partneři

Partneři