Nové bydlení: chybí služby i obchody

Supermarket, restauraci, pekárnu, ale třeba i prádelnu nebo kadeřnictví by lidé rádi měli v nejbližším okolí svého bydliště. Z nedávného průzkumu společnosti Central group vyplývá, že obyvatelé moderních rezidenčních projektů v nich chtějí nejen přespávat, ale mít také možnost si nakoupit a posedět v restauraci nebo kavárně. Nelákají je ale velké samostatné prodejny, do kterých je třeba jet na nákup autem a které tak mohou vyvolat v okolí jejich bydliště zvýšenou dopravní zátěž nebo problémy s parkováním.

Na otázky odpovědělo v průběhu posledních tří měsíců celkem 505 respondentů, zájemců o nové byty Central Group. Z odpovědí je patrné, že obyvatelé nových bytových areálů si ve svém nejbližším okolí přejí praktické, ale zároveň reprezentativní služby. Central Group podobný průzkum pořádá pravidelně a z výsledků je také jasně zřejmé, že poptávka po doplnění rezidenčních projektů komerčními prostory se zvyšuje. Zatímco loni na dotaz, zda by ve svém bytovém domě uvítali prostory pro obchody a služby, odpovědělo kladně 57 %, letos již to bylo 59 % z dotázaných klientů.

Důležitá je i kvalita nájemců

Přes 60 % těch, kteří by si obchodní prostory v bytovém areálu přáli, by pak podle průzkumu dalo přednost spíše menším komerčním jednotkám přímo v přízemí bytových domů než větším obchodům v samostatném objektu v rámci areálu. Důvodem jsou zřejmě obavy z dopravního zatížení okolí v případě provozu většího nákupního centra nebo prodejny. Z hlediska preferovaného využití pak jednoznačně vedou obchody s potravinami a smíšeným zbožím, restaurační provozy a kavárny nebo cukrárny. Naopak fast food nebo obchodně zábavní-centrum si v bezprostřední blízkosti svého bydliště přeje jen málokdo.

Hlavní partneři

Naši partneři