Andrle, Korec, Passer a Wieshaupt o strahovském stadionu a žižkovském nádraží

Praha má několik neuralgických bodů svého urbanistického rozvoje - a nákladové nádraží na Žižkově a stadion na Strahově k nim nepochybně patří. Obvykle se k jejich současnosti a budoucnosti vyjadřují architekti, politici a v neposlední řadě - a možná nejvíce – občanští aktivisté. Právě proto jsme tentokrát dali slovo developerům, jimž jsme položili jednoduchou otázku: kdybyste náhle vy - nebo vaše společnost - získal Nákladové nádraží Žižkov nebo Strahovský stadion a měl naprosto volné ruce, co byste s nimi udělal?

Výsledky naší miniankety jsou přinejmenším zajímavé. Už proto, že všichni oslovení mají za sebou nebo v chodu skutečně velké projekty (bytové komplexy, novou kancelářskou čtvrť či mega-revitalizaci tzv. brownfields), přičemž Leoš Andrle a Sekyra Group pracují na rozvoji celých velkých územních celků (Rohanský ostrov, smíchovské nádraží) a v lokalitě žižkovského nákladového nádraží jsou přímo angažování. Respondenti přes tyto společné zkušenosti téma pojednali velmi různě, zjevně podlé své letory.

Leoš Andrle, Sekyra Group

Žižkovské nákladové nádraží

Na Strahovský kopec bych obnovil trolejbusovou linku z Václavského či Jungmannova náměstí. Jako majitel celého Strahova – stadionu a studentských kolejí – bych pak našel na vhodném okraji Prahy (třeba ve Vysočanech) plochu pro studentský kampus, do kterého bych posléze přesunul ubytovací kapacity Strahova a získal tak i nové učebny, ateliery, laboratoře a podobně. Pak bych na vrcholu strahovského kopce s opravdu volnýma rukama postupoval obdobně jako na Žižkově. Bohužel, v našem nemocném prostředí jsou takovéhle sny předem odsouzeny k zapomenutí.

Hlavní partneři

Partneři