7. 4. 2020

Český development na sociálních sítích

Marketing a public relations jsou důležitými prvky činnosti každé společnosti – a jejich přirozenou snahou je také vytvořit optimální mediální obraz firmy. Jedním z nástrojů, které ho vytvářejí a které jsou obzvláště efektivní v dnešní době, jsou sociální sítě. Jak si na sociálních sítích Facebooku a Twitteru vede český development?

„Kdo ví, jak se jmenoval první pes ve vesmíru, ať dá lajka.“ Sociální sítě dnes nejsou jen rájem prokrastinátorů a semeništěm více či méně povedeného humoru. O lajky se zde svádí seriózní bitvy. Na sociálních sítích se bojuje o hlasy voličů a vítězství ve volbách, sportovní kluby lákají diváky na svá utkání, výrobci hledají odbyt pro své produkty, poskytovatelé služeb hledají klienty atp.

TOP 20 developerů na Facebooku

 

Facebook: na čele je Skanska, JRD a Crestyl

Největší sociální sítí světa je Facebook, který má jen v Česku přes pět milionů uživatelů. Ze všech společností, působících na tuzemském developerském trhu, má na této síti nejúspěšnější stránku původem švédská společnost Skanska, respektive její česká „bytová divize“. Účet Skanska Reality na Facebooku aktuálně má 17 357 fanoušků. Skanska přitom na svém FB profilu přináší nejen informace o svých projektech. Příspěvky jsou často zaměřené i na další témata, jako je problematika bydlení obecně či ekologie. Veškeré texty jsou doplněny o profesionální fotografie, videa a grafiky.

Developerskou dvojkou na Facebooku je ryze čeká společnost JRD (14 773 fanoušků). Jejím mottem je „stavíme zdravé domovy“. Tato společnost si dává záležet na hlavně na audiovizuální tvorbě, aktuálně dokonce uvádí sérii videospotů s herci Zuzanou Norisovou a Romanem Zachem, kteří představují benefity zdravého bydlení. Těsně za JRD je v počtu fanoušků společnost Crestyl (14 604). Facebooká stránka této firmy dlouho nesla podtitul „Vaše denní dávka designu“ – komunitě svých fanoušků přinášela inspiraci v této oblasti.

V první desítce oblíbenosti figurují ještě profily společností Pražská správa nemovitostí, Central Group, Penta, Ekospol, YIT, Daramis a Trigema. Některé společnosti mají profilů více jako například Penta, Trigema, Skanska a CPI – každý z těchto účtů je pak zaměřen na konkrétní téma. Obecně jsou prezentace na sociálních sítích místem, kde má člověk možnost pochytit další informace o dění ve firmách. Společnosti informují o akcích, které pořádají, o svých zaměstnancích, o nadacích, které podporují apod. V poslední době samozřejmě nechybějí příspěvky, týkající se nového koronaviru. Někteří developeři naopak na Facebooku zcela chybí.

Twitter – hlavně personálie

Další velmi populární sociální sítí je Twitter. Ten je oceňován hlavně pro svou zpravodajskou funkci, jde především o rychlý zdroj informací. Oblíbili si ho proto (nejen) české osobnosti z řad politiků, umělců, novinářů, sportovců a dalších. Prostřednictvím Twitteru s nimi pak doslova každý může bez problémů navázat konverzaci. Jiří Ovčáček, Jan Hamáček či Jaroslav Tvrdík dokázali rozpoutat nespočet kauz pouhým jedním příspěvkem na této sociální síti.

Celkově má ovšem Twitter mnohem méně uživatelů než Facebook. To se odráží i na počtu profilů developerských společností. Z těch, co jsou mezi TOP 20 na Facebooku, mají aktivní účet na Twitteru pouze dvě společnosti – Penta a Trigema. Namísto samotných firem jsou však na této síti aktivní mnozí představitelé českého developmentu. Svůj osobní profil na Twitteru mají například Evžen Korec, Marcel Soural či Jan Řežáb. Ti dokonce občas dávají nahlédnout nejen do svých profesních aktivit, ale i do svých běžných životů. „Followeři“ se tak dozví, co je nového v táborské ZOO, jestli je na Monínci sníh, nebo jakým kdo jezdí elektromobilem.

Na sociálních sítích působí také Stavební fórum, které má své profily na Facebooku, TwitteruLinkedIn. Najdete zde novinky z realitního trhu a také informace o všech akcích SF.

Tomáš Kafka