Brno: nové nádraží bez „podzemky“?

10. 7. 2018

Vláda vzala na vědomí materiál ministerstva dopravy o přesunu hlavního nádraží v Brně k řece Svratce za desítky miliard korun. Materiál ovšem nepočítá se stavbou podzemní dráhy podobné metru, což vadí brněnské radnici. Město chce, aby vláda rozhodnutí ministerstva odmítla a dráha se stavěla současně s nádražím. Podzemní železnice, takzvaný diametr, má pomoci k napojení nádraží na MHD. O stavbě nového nádraží v Brně se mluví už 90 let a pro město jde o naléhavou a citlivou otázku. Nynější nádraží v Brně kapacitně nestačí provozu. Rozhodovalo se o výstavbě v centru pod Petrovem nedaleko současného nádraží, nebo odsunu o kilometr k řece Svratce. Jihomoravský kraj i Brno a někteří odborníci podpořili odsun. Lidé naopak ve dvou referendech žádali stavbu pod Petrovem, pro nízkou účast ale referenda nebyla platná. Materiál, který měla na stole vláda, počítá s odsunem.

Variantu ministerstva dopravy, která nepočítá se stavbou podzemní dráhy, kritizovali brněnští politici – podle nich bez podzemní železnice město nezvládne přepravovat cestující z MHD na odsunuté nádraží a zpět. Současná kapacita tramvají je totiž na maximu. Brno chce proto požádat vládu, aby návrh přesunu nádraží bez dráhy přehodnotila. Příští týden po návratu primátora Petra Vokřála z ANO z dovolené kvůli tomu mimořádně zasedne městská rada. Má se shodnout na textu pro ministerstvo dopravy a vládu.

ČTK

Hlavní partneři

Partneři