Evropa očekává jen mírný růst maloobchodu

27. 7. 2011

Podle studie KPMG „CFO Insights: A Global Survey of Consumer Markets Executives“ 75 % maloobchodních společností letos očekává výrazný meziroční růst tržeb. Podle průzkumu vykázaly retailové společnosti celosvětově až překvapivou odolnost vůči nepříznivým vlivům ekonomické krize. V Severní Americe a také v Evropě ovšem očekávání maloobchodníků za ostatními regiony zaostávají. Spotřebitelské trendy podle nich budou stále silně poznamenány stárnutím populace, přetrvávající orientací zákazníků na úspory, a tedy i dalším poklesem v segmentu luxusního zboží.

Česká republika v tomto směru více méně kopíruje situaci v ostatních evropských zemích, kde tržby v maloobchodu vykazují jen mírný meziroční růst (podle informací Českého statistického úřadu z května 2011 se jednalo o pouhá 1,4 % – meziročně očištěná o vliv počtu pracovních dní), který generují zejména internetové obchody a prodej textilu a obuvi. Nadějné vyhlídky prodejcům kazí zejména vyšší míra nezaměstnanosti, a logicky tedy i nižší kupní síla českého obyvatelstva. Na základě toho nelze předpokládat, že by se letos maloobchodní prodej stal hnacím motorem české ekonomiky – tvrdí analytici KPMG.

Hlavní partneři

Partneři