V Londýně New Bond Street, v Praze Pařížská

14. 7. 2011

Londýnská New Bond Street je nejdražší luxusní nákupní ulicí v Evropě. Nejvyšší nájmy zde dosahují 7 900 eur za metr čtvereční, když na Avenue Montaigne v Paříži je to 7 500 eur za m² a na moskevské Stoleshnikov Lane je nejvyšší nájemné 7 015 eur. Ze studie společnosti Jones Lang LaSalle (JLLS) o nejvýznamnějších evropských destinacích s luxusními obchody, která mapuje přítomnost 100 nejznámějších luxusních značek v hlavních městech Evropy, se trh s luxusním zbožím se dostal z krize výrazně rychleji, než se očekávalo. „Většina značek má velké plány na expanzi do Asie a na rozvíjející se trhy, kde se vytváří nová skupina spotřebitelů s vysokými příjmy a zájmem o luxusní zboží. Nicméně požadavky tradičních luxusních oblastí v Londýně a Paříži vedly luxusní značky k obnovení investic na vyspělých západních trzích, a to prostřednictvím rozsáhlých modernizací a expanzí stávající obchodní sítě,“ říká Robert Bonwell z JLLS. Beatrice Mouton, vedoucí týmu maloobchodu pro CEE region v JLLS dodává: „Pražská hlavní třída s luxusními značkami – Pařížská ulice- odráží celosvětový trend a potvrzuje mezi luxusními obchodníky své místo jako nejvyhledávanější destinace ve střední a východní Evropě. Praha registruje nejvyšší koncentraci mezinárodních luxusních značek ve střední a východní Evropě a umístila se na stejné úrovni jako Vídeň a Frankfurt. Krize nezabránila luxusním značkám jako je Prada, Gucci nebo Fendi v otevření obchodů v Pařížské ulici. Připojily se tak k dalším prestižním obchodům, jako jsou Cartier, Hermes a Louis Vuitton. Vzhledem k tomu, že požadavek na volné obchodní prostory je vyšší než jejich nabídka, luxusní obchody expandují i do přilehlých ulic.“

Hlavní partneři

Partneři