Střední Evropa: investory láká „retail“

30. 5. 2011

Poptávka investorů po koupi prvotřídních maloobchodních prostor ve střední Evropě je nejsilnější od propadu trhu v roce 2008. Objem maloobchodních transakcí za první 4 měsíce dosáhl prakticky 50 % objemu investic předešlého roku. Podle zjištění poradenské společnosti Cushman & Wakefield se investoři stále více zaměřují na země střední Evropy, zejména Polsko a Českou republiku. Tyto dvě země budou s největší pravděpodobností, co se týče růstu HDP, v příštích třech letech překonávat mnohé západoevropské trhy. „V maloobchodním sektoru panuje v současné době horečná činnost. Nedávno došlo k uzavření největší transakce v oblasti maloobchodních nemovitostí v České republice od roku 2008 a očekáváme, že během léta budou uzavřeny další smlouvy v hodnotě přes 500 milionů eur. Solidní výsledky kvalitních nákupních center v období hospodářského poklesu jsou klíčovým faktorem. Na těchto ukazatelích pak stojí zájem investorů,“ říká James Chapman z C&W pro Českou republiku a Slovensko a dodává: „Mezi jednotlivými nákupními centry existují výrazné cenové rozdíly. Závisí to na jejich výkonnosti a možnostech budoucího potenciálu. Trh postupně dozrává ve srovnání s lety konjunktury, kdy byli někteří investoři méně opatrní. K přitažlivosti českého trhu přispívá vyrovnanost rizik a návratnosti – a to platí jak pro domácí, tak zahraniční kupce.“

Výnosy (yield) z prvotřídních nákupních center dosahují v Londýně i v jinde v západní Evropě 5 – 5,5 %, zatímco střední Evropa i nadále nabízí atraktivních 6,50 % – v Polsku 6 – 6,5 %, v Česku 6,25 %.

Hlavní partneři

Partneři